12 Kasım, 2007

-Şehvarın 19. sayısı-

Bismillahirrahmanirrahim
Hamd alemlerin Rabbi olan Allah’a Selam O’nun Peygamberlerinin üzerine olsun.







Editörden /Anı Yaşamak



“DÜŞÜN zamanın akıp gidişini! Gerçek şu ki, insan ziyandadır;” 103/1-2


Beş şey gelmeden önce beş şeyin kıymetini bil!
1- İhtiyarlıktan önce gençliğin,
2- Hastalıktan önce sağlığın,
3- Meşguliyetten önce boş vaktin,
4- Fakirlikten önce zenginliğin,
5- Ölümden önce hayatın kıymetini bil! [Ebu Nuaym, Hakim] Hadis





"Zaman çabuk çabuk geçiyor monna" diyor üstad Sezai Karakoç. Evet, çok kıymetli olan vaktimiz biz farkında olmadan geçip gidiyor. Rabbim, bize zamanın su gibi akıp gittiğini anlayacak basiret ver. Ver ki, dur durak bilmeden geçen zaman boşa gitmesin.Bizi yaratan, elçileri aracılığıyla yapmamız gerekenleri bizlere bildirdi. Bir sürü güzel iş var, yapılması gereken. Bu asıl güzel işlerimizi hep daha geniş bir vakte erteliyoruz. Dar vakitleri hiç beğenmiyoruz. Beklediğimiz geniş vakit nedense hiç gelmiyor. Hep bir bahanemiz vardır. Geniş vaktin gelmeyiş nedeninin şeytanın bizi oyalaması olduğunu bir türlü anlamıyoruz.
Düşman işi iyi biliyor. Bazen sağdan, bazen soldan yanaşarak bizi kandırıyor. Biz saf insanlar da “daha iyisini yaparım, şunu bir bitireyim”, “yarın başlayacağım, kararlıyım” gibi iyi niyetlerle bahanelerimizi sıralıyoruz. Bunun, şeytanın işi ve tuzağı olduğunu ne yazık ki göremiyoruz. Böyle düşündüğümüz içinde, sanıyoruz ki, bu işler biter ya da yarınlar gelir.Şeytana ve nefsimize uyduğumuz müddetçe bunların sonu gelmez. Şeytan bıkmadan usanmadan çalışıyor ve başarılı oluyor. Bizler ondan daha iyi olmalı değil miyiz. Şeytan “anı yaşıyor” bizler “yarını” bekliyoruz. Halbuki, biliyoruz yarın çok geç olabilir ama yine de, yine de bekliyoruz. Allah’ım; bize dar vakitlerin, ne kadar bereketli olduğunu göster. Bu dar olduğunu sandığımız vakitlerde ertelenmeden yaptığımız amellerin, geriye dönüp baktığımızda ne kadar fazla olabileceğini göster.Peygamber Efendimiz (s.a.v.)in "..erteleyenler helak oldu" hadisini anlamayı ve aklımızda tutup da, bu bilinçle yaşamayı nasip et. Müminin yarını olur mu? Elbette ki olmaz. O geleceğe değil, bu güne bakar ve anı yaşayıp nasiplenmeye çalışır. Bu günü için çalışır ve inşallah yarınını kazanır.Rabbim, bana ve sevdiklerime ve ümmeti Muhammed’e çok geç olmadan uyanmayı nasip et. Nasip et ki yarın geldiğinde “geç” olmasın.
- - - - - -

Bir söz vardır ‘isteyene verilir’derler, daha iki sayı evvel demiştim ki “Halamın oğlu Nuri ağabeymin dergi hakkında benden iki isteği vardı. Biri dergide bana ait olan bir yazı, ikincisi görsellik. Görsellik için bir adım attık. İnşallah diğer isteğini de yerine getirebilirim, hayırlısı ile” diye. İstemekde, yapmakda ve bulmakda Rabbimin rızası iledir. Siz istediniz, ben gayret ettim, Rabbimde nasip etti Hamd olsun. Yukarıda yayınlanan yazı naçizane bana ait. Elbette ki öyle güzel bir yazı değil, e biliyorsunuz ben de bir yazar değilim.. Eniştem ve Nuri abim yazmamı istediler ben de onların isteklerini yerine getirmeye çalıştım. Böyle bir istekte bulunmakta haksızda sayılmazlar aslında, dergi çıkartmak gibi külfetli bir işi üstlendiysem şayet, bu kadarını da yapmam gerekiyor sanırım. Sizlerden gördüğüm destek, hem derginin içeriği açısından hem de benim yazma konusundaki gayretim açısından, hayra vesile olup, her sayıda daha iyi olmamızı sağlayacaktır inşallah. Gayret ve istek bizden(gayreti istemeyi verende O’dur) hayır ve güzele ulaştırmak Allah’tan. Selam ve dua ile…

Dergimizin 19. sayısında, Mustafa İslamoğlu hocamızın güzel bir yazısı, Halil Günenç hocanın günlük hayatımızda karşılaştığımız sorulara verdiği cevaplar, Peygamberimizin (as.) sünneti seniyesi, 18. sayıda yayınladığım hikayenin 2. bölümü ve Kırkambar var.. Keyifli okumalar.
Not: Bu sene Hacca niyetlenen, Recep Nuri Şeyma Hacer Balkanoğlu ailesine ve Hüdaverdi Arzu Kerimoğlu çiftine, Rabbimden kabul olunan hac, ibadet ve dualar diliyorum. Hayırlısı ile gidip gelsinler inşallah… Niyetlenipde gidemeyen Eniştem ve Ablamada, seneye hayırlısı ile gitmeyi nasip etmesini de Rabbimden niyaz ediyorum.


şehvar 1

Hiç yorum yok: