Soru 1- Eşim İslam’a inanıyor. Fakat İslam’ı yaşamıyor. Namaz kılmadığı gibi tesettüre de riayet etmiyor. Bunu için ızdırap içerisindeyim. Bir çok defa onu boşamak istiyorum. Sonra masum yavrularımızı hatırlayıp vazgeçiyorum. Eşim, İslam’ı yaşamadığı için onu boşamam gerekir mi?
Cevap: Madem İslam’ı seven ve İslam’ı yaşayan bir kimsesin, hayatı zevciyyeye atlamak istediğin zaman Müslüman ve Saliha bir kadın arayıp onunla evlenmek için gayret etmen lazımdır. Bunu zamanında yapmadığın için Allah’ın indinde mesul olabilirsin. Şimdi senin görevin islam’ın güzel prensip ve yüce gayesini münasip bir dille Müslüman fakat asi eşine anlatıp nasihat etmen ve ehli tarafından yazılmış kitapları kendisine okuman, okutman ve iyi hatipleri dinletmendir. Bunu yaptığın halde bir türlü yola gelmezse, ebedi hayatını kurtarmak gayesiyle kendisine karşı biraz sert davranmak, bununla da yola gelmezse geçici olarak ondan uzak kalmaktır. Bununla da yola gelmezse vazifet sona ermiş olur. Artık vebal kendisine aittir. Böyle bir kadını boşamak icap etmez.
Soru 2- Altın ve gümüş kaplar kullanmak caiz midir?
Cevap: Altın ve gümüş kaplar kullanmak caiz değildir.
Soru 3- Altın ve gümüş yüzük takmak caiz midir?
Cevap: Gümüş yüzük takmak, erkek ve kadın için mubah ise de, altın yüzük takmak erkek için haram, kadın için helaldir.
Soru 4- Üzerinde Mekke, Medine ve Kudüs resimleri bulunan seccadeler namazın ifsadına yol açar mı?
Cevap: Fıkıh kitapları namazı bozan şeyleri teker teker saymışlardır. Kutsal şeylerin (Kabe vb.) resimlerine basmak bunlardan biri olmadığına göre, üzerinde böyle resimler bulunan seccade de namaz kılmak mümkündür. Ancak Müslümanlar Mescid-i Haram’a, Mescid-i Nebevi’ye ve Kudüsü şerife çok hürmet ettikleri için resimlerinin dahi ayaklar altına serilmesini hoş karşılamazlar.
Soru 5- Kadınla tokalaşmak caiz midir?
Cevap: Mahrem olmayan kadına bakmak haram olduğuna göre, onlara dokunmak veya tokalaşmak mutlaka haramdır.
Soru 6- Nazar boncuğu takmak caiz midir?
Cevap: Nazar boncuğunu takmak kesinlikle haramdır.
Soru 7- Firavn, Nemrud, Ebu Cehil ve Hülagu gibi İslami olmayan isimlerle çocukları isimlendirme dinen cazi midir?
Cevap: Allah’ın Kur’anı Kerim’inde, Resulüllah’ın (sav) hadislerinde salih kimseler için kullanmadıkları ve müslümanların da itibar etmedikleri bir isimle çocukları isimlendirmek doğru değildir Resulüllah, saadet asrında çirkin isimleri güzel isimlerle değiştiriyordu. “arsam” adında birisi bir gün Resulüllah’ın yanına geldi. Biçilmiş veya kırpılmış ekin manasına gelen bu ismi, tohum ve ekilen yer manasına gelen “züra” ile değiştirdi. Görüldüğü gibi Müslümanların kendi çocuklarına iyi ve güzel isim vermeleri gerekmektedir. Zamanında şu veya bu sebeple çocuklarına iyi isim vermemiş kimselerin çocuklarına güzel bir isim verip değiştirmek için gayret etmeleri arzu edilir.
şehvar 3
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder