12 Aralık, 2006

Hz. İbrahim

Esselamüaleyküm ya Hz. İbrahim. Ulül Azim Peygamber, Hz. Muhammed'in as. atası, put kıran, ateşe atılırken tevekkülü dorukta olan*, yumuşak huylu, çok sabırlı** olan bir Peygamber.

Seni seviyorum ya Hz. İbrahim. Allah azze ve celle bana ve isteyen tüm kardeşlerime ahirette seni görmeyi nasip etsin.
Bu güzel insanlar hakkında ne kadar bilgimiz var hiç düşündük mü? Bir gün Hz. Ebubekir hakkında bir kardeşimle konuşuyorduk, ben 'çok seviyorum onu' dedim kardeşim de bana' ben senin gibi Onu tanımıyorum ki, senin gibi seveyim' demişti ve doğru bir tespit yapmıştı.

Tanımıyoruz ve tanımak içinde hiç bir şey yapmıyoruz. Şöyle bir değerlendirme yapalım. Hz. İbrahim hakkında bildiklerimizle( bütün peygamberler ve diğer güzel insanlar) magazin dünyasındaki her hangi bir kişi hakkında bildiklerimizi karşılaştıralım. Hangisini daha iyi tanıyoruz ve tanımak için çaba harcıyoruz. Hangisi hakkında konuşmak, tartışmak, bilgi edinmek daha çok hoşumuza gidiyor. Bıkmadan, sıkılmadan, hangi taraf hakkında konuşmayı dakikalarca sürdürüyoruz. Aklımızdan 'biri konuyu değiştirse' diye geçtiğinde hangi konu konuşuluyor acaba?

Hz. İbrahim; tanınmayı, konuşulma diğerlerinden daha çok hak eden biri elbette. Eğer Hz. İbrahimi bu insanlardan daha az tanıyorsak utanmamız gerekmez mi? Bunun çok büyük bir kayıp, haksızlık ve eksizlik olduğunu ne zaman anlıyıpta, televizyon başından kalkıp bu seçkin insanlarla ilgilenicez. Seçim sizin, hangisi daha çok ilgiyi hak ediyor bu açık. Ama yine de karar verip uygulamaya geçecek olan sizsiniz. Evvel Ahir Selamlar



*Hz. İbrahim ateşe atılırken Cebrail as. yanına geldi 'bir ihtiyacın varmı' dedi O'da 'senden ise yok' dedi. Cebrail, 'Rabbınden dile' dedi 'Rabbim halimi biliyor mu?' 'evet biliyor' Hz.İbrahim 'Rabbımın halimi bilmesi bana yeter' dedi.
**tevbe/114

Delikız

Hiç yorum yok: